czwartek, 8 czerwca 2017

Pasztet z dzika w słoiku


Otrzymałam mięso z dzika i tym razem postanowiłam przechować je w słoikach w formie pasztetu.


Składniki :


  • 1,5 kg dziczyzny (dzik)
  • 0,5 kg łopatki wieprzowej lub tłustego karczku (wtedy nie trzeba słoniny)
  • 20-30 dag słoniny
  • 2 marchewki
  • 3 cebule
  • 4 liście laurowe
  • 6 ziaren ziela angielskiego
  • 3 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
  • gałka muszkatołowa w proszku, sól, pieprz

Przygotowanie :

  1. Mięsa włożyć do garnka z wodą słoniny (słoniny nie gotować!). Do tego dodać marchewkę pokrojoną w plasterki oraz 3 cebule w całości. Ugotować na pół miękko. Jeśli trzeba zszumować. Następnie dodać liść laurowy i ziele angielskie oraz ząbki czosnku. Gotować, aż mięso będzie całkowicie miękkie. Wyciągnąć z wywaru, wystudzić i zmielić ( jeśli mięso było bardzo chude zmielić jeszcze do tego słoninę ), najlepiej dwukrotnie. 
  2. Przyprawić całość gałką muszkatołową, solą i pieprzem, a jeśli masa za sucha można dodać wody w której gotowało się mięso, wyrobić
  3. Umyte słoiki napełniać masą, uciskać, przykryć umytymi, suchymi deklami- zakręcić
  4. Wstawić do garnka z zimną wodą, pasteryzować ok. 20- 30 min. dwukrotnie tzn. dzień po dniu.
  5. Przechowywać w chłodnym, ciemnym, suchym miejscu.

               Mój nowy nabytek w ogrodzie- domek dla owadów :)

7 komentarzy:

  1. ależ fajny domek dla owadów! świetny

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile takie zawekowane mięsko można przechowywać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden słoik stoi u mnie ponad rok. Muszę wreszcie otworzyć i zobaczyć czy nadal dobre?

      Usuń
  3. Szczerze mówiąc nie wiem czy chciałabym zjeść taki pasztet... Jakoś dzik do mnie nie przemawia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczny domek.
    Za dziczyzną nie przepadam, ale większość ludzi ceni sobie takie potrawy.

    OdpowiedzUsuń
  5. gulasz kiedyś jadłam i mi smakował, ciekawe jak by było z pasztetem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja osobiscie zrobił gulasz i był super rakieta warto spróbować

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...