czwartek, 14 września 2017

Zupa jarzynowa z kalarepką



Składniki :

  • 1 kalarepka i cebula
  • 4 ziemniaki, 2-3 ząbki czosnku
  • 1 duża marchew i pietruszka
  • kawałek selera
  • mały kawałek buraczka czerwonego
  • garść żółtej fasoli
  • sól, pieprz mielony i ziarnisty
  • liść laurowy, papryka ostra mielona
  • olej do smażenia , ewentualnie śmietana


Przygotowanie :
  1. Warzywa obrać. Ziemniaki pokroić, cebulę seler i buraczek  pokroić w drobną kostkę
  2. Marchew i pietruszkę zetrzeć na tarce
  3. Do garnuszka wrzucić ziemniaki i cebulę oraz pieprz ziarnisty i liść laurowy - gotować
  4. Dołożyć pokrojoną fasolkę, buraczek i seler, a marchew i pietruszkę oraz pokrojony czosnek przesmażyć na oleju ( wpierw marchew, potem pietruszkę i czosnek), dodać do zupy- gotować
  5. Na końcu gotowania dodać pokrojoną kalarepkę, doprawić do smaku solą, pieprzem mielonym i papryką- gotować do miękkości warzyw
  6. Już na talerzu posypać natką pietruszki, a kto lubi i może, doda łyżkę śmietany.

13 komentarzy:

  1. wspaniała zupa, idealna na jesień! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Na taką zupkę to ja bym się skusiła. Pogoda u mnie beznadziejna, więc obiad byłby idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię zupy, więc w taki paskudny, zimny i deszczowy dzień, na jednej porcji by się nie skończyło. Kiedyś prawie wszystkie zupy "zaklepywałam" - jak mówiła moja Babcia - tłustą wiejską śmietaną. I było pysznie, ale każdy wiek ma swoje prawa i zakazy...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale bym taką teraz zjadła ;>

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubię zup, ale ta Twoja wygląda świetnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda lekko i smacznie. Dawno nie jadłam nic z kalarepką.

    OdpowiedzUsuń
  7. z kalarepą jeszcze nie robiłam jarzynowej, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię kalarepkę, zazwyczaj jadam ją jednak na surowo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam ją. Mogłabym jeść codziennie ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...